Doe een gift

Stichting Porta

Een open deur naar een nieuwe toekomst voor dak- en thuislozen

Op straat

Stichting Porta is een initiatief van verschillende organisaties die zich inzetten voor dak- en thuislozen en mensen die zich in een kwetsbare situatie bevinden. De meesten van hen leven in onze grootsteden, waar de woonomstandigheden dikwijls nog moeilijker zijn dan elders. De onderkant van de huurmarkt is krap, niet betaalbaar, moeilijk toegankelijk en de kwaliteit vaak ondermaats. Stichting Porta helpt met tijdelijke opvang en zoekt vervolgens naar een vaste verblijfplaats op maat van de persoon en zijn gezin, bijvoorbeeld in een sociaal woonproject.

Terug naar het gewone leven

Dakloos word je snel, haast geruisloos. Maar terug aanknopen bij het normale leven, een huis vinden, je papieren weer in orde krijgen,… verloopt een stuk moeizamer. Daarom zet Stichting Porta zich sterk in voor een intensieve en integrale begeleiding van dak- en thuislozen. We zoeken naar een vaste verblijfplaats, een plek waar ze “thuis” kunnen zijn. We begeleiden hen naar een aangepaste opleiding of job en helpen hen doorheen de administratieve mallemolen. Samen met hen proberen we de vicieuze cirkel van dak- en thuisloosheid te doorbreken en voluit te gaan voor een betere toekomst.
Terug naar het gewone leven